خدمات فنی، مهندسی و اجرایی برای پروژه های در دست اقدام (Greenfield - EPC)

توضیح مختصر: با هدف کاهش هزینه های عملیاتی و به حداقل رساندن خرابی ها و عدم تطابق با استاندارد های روز دنیا، خدمات فنی و مهندسی مربوطه بصورت Multi Discipline  به کارفرمایان محترم در صنایع فولاد، مس و معدن در بالاترین سطح کیفی ارائه می­گردد.

طبق فرآیند کلی همه­ی پروژه های صنعتی شامل : امکان سنجی، طراحی مفهومی، طراحی پایه و جزئی، مهندسی خرید، ساخت و نصب، پیش راه اندازی، راه اندازی و استارت آپ و پس از تحویل پروژه به سرمایه گذار اصلی : عملیات بهره برداری، نگهداری و تعمیرات ؛ خدمات شرکت سورن پارت کیا به شرح ذیل می­باشد:

  1. با توجه به هزینه ها­ی بالای دوباره کاری در فاز اجرا و ساخت پروژه، مرور کلیه­ی اسناد مهندسی پروژه و برطرف کردن نواقص در فاز مهندسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. شرکت سورن پارت کیا با به کارگیری تیمی از مهندسین مجرب اقدام به بررسی اسناد مهندسی پروژه نموده و اشتباهات احتمالی که در آینده در فاز اجرای پروژه پدیدار میشود را اعلام و برطرف می نماید.
  1. با توجه به اهمیت مباحث فنی دقیق در فاز خرید تجهیزات پروژه که بین کارفرما و منابع تامین کننده ی تجهیزات رخ می دهد، شرکت سورن پارت کیا با به کارگیری تیمی از مهندسین مجرب و مطالعه اسناد پیشنهادی وندور، از عدم انطباق های احتمالی جلوگیری نموده تا تجهیزات طبق اسناد مهندسی و استاندارد پروژه و همچنین بودجه تعیین شده سفارش گذاری شود.

ساخت و نصب تجهیزات زمانی به پایان میرسد که مطابق با نقشه ها، مشخصات، دستورالعمل سازنده تجهیزات، کدها و مقررات قابل اجرا و الزامات مورد نیاز باشد.کلیه­ی اسناد و مدارک تایید تکمیل عملیات ساخت و نصب توسط واحد های مختلف از جمله برق، ابزار دقیق، مکانیک، پایپینگ و غیره تهیه شده و در قالب MC Book جمع آوری و به کارفرمای محترم تحویل می­گردد.

شرکت سورن پارت کیا بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم میتواند خدمات خود را در بخش تهیه­ی MC Book ، تهیه­ی Punch List و تهیه ی برنامه زمانبندی رفع پانچ به کارفرمای محترم ارائه دهد.

عملیات پیش راه اندازی: این بخش از عملیات برای تایید عملکرد تیم نصب و ساخت، طبق استانداردهای مهندسی تعریف شده­ی پروژه می­باشد که شامل تطبیق شرایط فیزیکی موجود پروژه با مهندسی پروژه و اطمینان از عدم تطابق که از طریق بازرسی فنی و کلیه­ی تست های استاتیک و سرد توسط واحد های مختلف از جمله برق، ابزار دقیق، مکانیک، پایپینگ و غیره انجام می­شود.

در این مرحله از اجرای پروژه هر گونه عدم تطابق، در بخش گروه A مدیریت Punch List ثبت و رفع آن پیگیری میشود.

عملیات راه اندازی : این بخش از عملیات برای تایید عملکرد کلیه­ی تجهیزات نصب شده طبق اسناد مهندسی پروژه و اطمینان از آمادگی تجهیزات برای راه اندازی و استارت آپ در نظر گرفته شده است که شامل کلیه ی تست های داینامیک و گرم بوده که توسط واحدهای مختلف از جمله برق، ابزار دقیق، مکانیک، پایپینگ و بهره برداری انجام می­شود.

هر گونه عدم تطابق، در بخش گروه B مدیریت Punch List ثبت و رفع آن پیگیری میشود.